WWW.POUKAMISAS.GR
ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΑΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ΣΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ

Με Αισιοδοξία στη Βιολογία

Ίσως είναι λίγο άκυρο… όπως λέγεται στην αργκό των μαθητών, να διατυπώσω κάποιες προτάσεις για την επανάληψη της Βιολογίας Κατεύθυνσης, όταν τα παιδιά βιώνουν ένα πρωτοφανές κλίμα εξετάσεων. Μέχρι τώρα τα θέματα χαρακτηρίστηκαν ως εξαιρετικά δύσκολα, διατυπωμένα σε αρκετές περιπτώσεις με ασάφειες και επιστημονικά λάθη, θέματα που το τρίωρο ήταν αρκετά επαρκές για την απάντηση τους και που σε συνδυασμό με τις απίθανες κολοτούμπες της ΚΕΕ οδήγησαν τους περισσότερους μαθητές στην αμφισβήτηση της γνησιότητας των εξετάσεων και στη θεώρηση της απώλειας της μορφωτικής και επαγγελματικής τους προοπτικής.
Ωστόσο, οι εξετάσεις συνεχίζονται και τα παιδιά, ιδιαίτερα αυτά που εργάστηκαν σκληρά όλη τη χρονιά, θα πρέπει να αποστασιοποιηθούν από το συγκεκριμένο κλίμα και να αντιμετωπίσουν τα επόμενα μαθήματα με όλες τους τις δυνάμεις και πίστη στην προσπάθειά τους.
Ειδικά για τη Βιολογία της Κατεύθυνσης τους επισημαίνω ότι δεν μπορεί να συγκριθεί με τη Φυσική και πολύ περισσότερο με τα Μαθηματικά. Η Βιολογία έχει ταβάνι, με άλλα λόγια η δυσκολία των θεμάτων έχει όρια που σημαίνει ότι όσοι υποψήφιοι εργάστηκαν σκληρά με σύστημα και μέθοδο δεν πρέπει να φοβούνται. Ίσως η Βιολογία να πάρει το αίμα τους πίσω.
Δεν ισχυρίζομαι βέβαια ότι τα θέματα θα είναι εύκολα. Ίσα ίσα θα απαιτούν ψυχολογική ετοιμότητα, σημαντικό γνωστικό υπόβαθρο, ικανότητα συνδυασμού γνώσεων και πάνω από όλα προσεκτική ανάγνωση και καλή διαχείριση χρόνου.
Στα πλαίσια αυτά, οι μαθητές θα πρέπει αφού ολοκληρώσουν την επανάληψη της ύλης, να αφιερώσουν ένα μέρος του χρόνου τους σε μια επανάληψη των ασκήσεων αλλά και των συνδυαστικών και άλλων πονηρών… ερωτήσεων. Πιστεύοντας ότι τα θέματα θα είναι στο επίπεδο των δύο τελευταίων ετών, τους προτείνω να μελετήσουν τα διαγωνίσματα των πανελληνίων εξετάσεων των ημερήσιων λυκείων και των επαναληπτικών των ετών 2010 και 2011 έτσι ώστε να αφουγκραστούν το κλίμα της αυριανής εξέτασης.
Αν μπορούσα δε να συστήσω κάποια σημεία που αξίζουν την ιδιαίτερη προσοχή των μαθητών αυτά θα ήταν:
• Ο καρυότυπος
• Η μετάφραση
• Το οπερόνιο της λακτόζης
• Τα φυλοσύνθετα γονίδια
• Οι αιμοσφαιρίνοπάθειες
και όλη η Βιοτεχνολογία
Εύχομαι οι εμπνεύσεις της επιτροπής θεματοδότησης να οδηγήσουν στην επιτυχία των παιδιών που με τη σειρά της θα αντιστρέψει το κλίμα και θα ανανεώσει τις ελπίδες τους.