Λογοτεχνικά Όνειρα
Η κα Χαρά Αγγελή δίνει στο ιστολόγιο τις τελευταίες οδηγίες αποφεύγοντας συστηματικά να κάνει τις προβλέψεις της. Αν όμως επιμένετε να ζητάτε το τι κυκλοφορεί στα φροντιστήρια τότε με κάθε επιφύλαξη σας μεταφέρουμε ότι ο Κρητικός για πολλοστή χρονιά είναι το SOS που δεν πέφτει, όμως φέτος μερικοί ισχυρίζονται ότι επειδή πιθανότατα αποσύρεται από την ύλη θα έχει την τιμητική του. Οψόμεθα ! Μερικοί ακόμα μας θυμίζουν τα 150χρονα του Παπαδιαμάντη. Δείτε με προσοχή τις επισημάνσεις που ακολουθούν και μην ξεχνάτε ότι στις εξετάσεις δεν επιβεβαιώνονται τα λογοτεχνικά όνειρα…
Το μάθημα της Λογοτεχνίας απαιτεί ενδελεχή αντιμετώπιση σε όλη τη διάρκεια της Γ’ Λυκείου, ώστε να αποκτηθεί η γνώση του αντικειμένου αλλά και η εξάσκηση σε σχέση με την ανάπτυξη θεμάτων. Ενδεικτικά, μπορεί να επισημανθεί η αναγκαιότητα αφομοίωσης των εξής στοιχείων:
– Αφηγηματικοί τρόποι / Αφηγηματικές τεχνικές: αφήγηση, αφηγητής, εστίαση, χρονικά επίπεδα.
– Θεματικό κέντρο
– Πηγή έμπνευσης
– Γνωρίσματα γραφής ως προς τη μορφή και το περιεχόμενο: γλώσσα, ύφος, αυτοβιογραφικό στοιχείο κ.α.
– Επιδράσεις
Τα προηγηθέντα στοιχεία πρέπει να εξακριβωθούν σε σχέση με όλα τα έργα της ύλης, διότι οι αυθαίρετες επιλογές δεν εξυπηρετούν το συμφέρον του μαθητή.
Τέλος, ως προς το παράλληλο μπορούμε να εστιάσουμε, ανάλογα βέβαια με τα ζητούμενα, σε στοιχεία όπως ο χώρος, ο χρόνος, τα πρόσωπα, το θέμα και ο τρόπος χειρισμού του, η μορφή.
Γενικά, αναπτύσσουμε τις απαντήσεις μας με τρόπο που να πληροί τις ανάγκες των ερωτημάτων και στην έκταση που χρειάζεται, ώστε να μην φλυαρούμε άσκοπα αλλά και να μην παραλείπουμε ουσιαστικά στοιχεία. Καλή Επιτυχία σε Όλους!